4 Perbezaan dulu & sekarang

Assalammualaikum and Annyeonghaseyo

Tumblr_mkmnx1zjga1s4i7rwo1_400_large

Zaman sekarang dengan zaman korang budak2 . Memanglah jauh berbeza kan? Jom refer. betul tak apa yang syara tulis :-


  • Dulu nama semua pendek-pendek. Siti, Aminah, Syaminah, paling fofular semestinya Syahirah. Sekarang nama selagi tak penuh kotak borang, selagi tu nak panjang . Satu orang sampai empat nama. Nur Siti Arwisha Dania. Selagi nak unik-seuniknya.

  • Dulu kerja kita main masak-masak, kahwin-kahwin. Sekarang main bunuh babi * angry bird* 

  • Dulu kita tak tau pasal politik. Hidup penuh dengan dunia kartoon. Sekarang, budak2lah yang paling pandai membangkitkan hal2 politik ni.

  • Dulu kalau mak or ayah gertak mesti takut. kata balik sebelum matahari tenggelam, betul2 dia turut. Sekarang, dah tak makan dah gertak-gertak ni. Kekadang diaorang yang gertak mak bapak diaorang :)

Betul ke? Hakikatnya, syara rindu zaman main dgn pasir, main masak2 :) kalau main sekarang kata buang tebiat. haha :) budak sekarang makin matang :D Itu je nak membebel :D

Thanks :)
Sekian :)

6 comments:

Anis Farhana said...

Rindu nak main masak masak. rindu nak tumbuk inai letak kat muka. hahaha APTB >.<

budak sekarang makin maju. sepupu saya umo 2tahun dah ada ipad sendiri. saya, ipod pun tak mampu. tskk tskk T.T

batrisyia Airees said...

betui-betui ! hehe :)

Simple Syara said...

@Anis Farhana Tau takpe :)

Simple Syara said...

@batrisyia Airees hehe :)

Nana Liena said...

zaman sekarang ni remaja mmg agak lain la masa zaman era kita mmbesar.hehe..dalm 90-an..huu..dulu baik2 ja..skg nauzubillah..hehe..mohon malaysia akan aman sentiasa.. :)

Simple Syara said...

@Nana Liena Kan? biasalah tu :D