Segmen(Pertama)_My Bias Is My Prince_By Filzah

Assalammualaikum and Annyeonghaseyo

-- click banner to join --


Tumblr_mdwcdivan61rjrckvo1_500_large

Lee Jaejin

Warning!!
Sebelum baca tolong sediakan baldi sebab cerita ni akan wujud hiperbola

Pada suatu petang yang redup....sambil menikmati secawan kopi dan menikmati pemandangan pantai yang indah di Kafe John (reka sendiri) aku terlihat dia bersama kawan rapatnya. Aku segera mengalihkan segala tumpuanku kepadanya. Lelaki yang hot, hensem dan paling ramai peminat dalam sekolah tak mungkin aku dapat merebut hatinya.

"Hai, Syara!" Jaejin melambai tangan kearahku. Aku tersentak. Seluruh badanku seperti lumpuh. Aku hanya tersenyum. Jaejin mengambil tempat disebelahku.

"Hausnya. minta sikit air awak." Jaejin terus mengambil air kopi itu belum sempat aku menghalang. Jaejin, budak hot dekat sekolah minum air aku?

"Nah, terima kasih ya, saya pergi dulu." Aku mengambil semula air kopi tersebut. Kelihatan bekas lipbalm yang terlekat di cawan. Aku segera meneguk air tersebut di tempat yang sama Jaejin minum tadi. Sedapnya air ni!

AKU berjalan menuju ke kelas tetapi langkahku terhenti apabila melihat poster perlawanan basketball antarabangsa. Tarikhnya hari nilah. Jaejin mesti ada. Diakan pemain basketball. Aku mesti pergi tengok. Aku membatalkan niat untuk masuk ke kelas dan terus menuju ke dewan basketball. Aku duduk di bahagian hadapan sekali.

"Jaejin! buat betul-betul!" Jaejin memandang aku dan tersenyum. Aku tahu ramai budak sekolah ini yang datang sebab nak menyokong Jaejin dan mungkin ramai pelajar luar negara lain. Tiada apa yang pelik. Aku sempat menyuruh penjaga minuman memberikan air yang aku buat untuknya. Dia takkan tahu. Jantungku berdebar-debar saat Final hampir berakhir dengan markah yang seri.

"Buat betul-betul." hanya perlahan aku ucapkan. Akhirnya bola masuk ke dalam jaring. Pada waktu itu, seluruh dewan menjadi bising dengan kejayaan Jaejin. Waktu penympaian hadiah, Jaejin megambil mikrofon yang dipegang pengacara majlis. semua pelajar perempuan menjerit kecuali aku.

"Saya nak ucapkan terima kasih sebab bagi sokongan dekat kumpulan sekolah kami. Terima kasih sebab menjerit untuk menyokong, buatkan air untuk saya. Walaupun awak hanya menyokong saya dengan suara yang rendah, saya dengar. Terima kasih dan saya nak cakap dekat sini yang saya mencintai Syara." Semua mata memandang aku. Aku terkesima. 

"Awak terima saya tak?" Jaejin mendekati aku. Dia berdiri di hadapanku. Tanganku dipengang erat.

"Ya, saya terima." Jaejin segera menarikku ke dalam dakapannya. Akhirnya aku dapat menawan hatinya.

TAMAT

bahan bukti




tag : Atin

jom join ye :)
jangan copy gua punya kerja . penat gua fikir

12 comments:

Ibu Amirul said...

:)

Simple Syara said...

@Ibu Amirul :D

nabila biela said...

done review blog awk...jemput bacer^^...http://www.nabilabiela.com/2013/03/review-3-blog-comel-yang-bertuah.html

yan shamba said...

hehe..fanfiction?? :)

Simple Syara said...

@yan shamba apa tu?

Ween said...

blogwalking dari segmen sama. goodluck :D

http://weeweennie-story-of-life.blogspot.com/2013/03/segmen-pertamamy-bias-is-my-princeby.html

haraelle said...

BEST GILA JAEJIN BUAT CENGGITUUU>> OMG OMG OMG. BESTNYA. JAEJIN DAH LERH COMEL U//U

Simple Syara said...

@haraelle tengoklah suami siapa ^^

Baek Ji Kyung said...

terima kasih kerana join #from the sponsor

nieysa woonie said...

@Ibu Amirul first time baca cite jaejin yg jadi hero. =_= jaejin cool gila. walaupun cite awak pendek,sbb saya belum puas bce moment yg ade jaejin hahaha tpi best!

Simple Syara said...

@Baek Ji Kyung sama-sama :D

Simple Syara said...

@nieysa wooniehaha. tak sangka best. nnti boleh buat sambungan =='